_

دستگاه تصفیه هوا سری FU

محصولات شرکت محافظت حریق سپنتا

دستگاه تصفیه هواى Myair کاملا قابل حمل بوده و براى کمک به تبدیل اتاق هاى بیمارستانى عادى به اتاق هاى جداسازى (ایزوله) عفونى طراحى و تولید شده است. این دستگاه مطابق با استاندارد ASHRAE170 براى تهویه مکان هاى بهداشتى و درمانى طراحى شده و در آن فیلتر HEPA با راندمان 99.995%و الکتروفن کوپل مستقیم و با سر و صداى کم استفاده شده تا هواى آلوده محیط را پس از حذف آلودگى هاى مختلف از اتاق خارج کند.

کاربرد به عنوان تصفیه کننده هواى اگزاست

براى تبدیل اتاق یا بخش هاى عادى به بخش هاى عفونى استفاده مى شود. در بخش هاى عفونى نیاز است فشار منفى ایجاد گردد تا هواى آلوده بخش عفونى به سایر بخش ها نفوذ نکند
فشار منفى ایجاد شده توسط این دستگاه، به محدود کردن انتشار آلودگى هاى موجود در هوا به اتاق ها یا فضا هاى اطراف کمک مى کند. اگر به فشار منفى نیاز باشد، مانند مطب ها یا سالن هاى انتظار و نمونه گیرى آزمایشگاه ها و یا سایز مراکز درمانى عمومى و عادى، دستگاه مى تواند به عنوان ضدعفونى کننده هوا استفاده شود، بدین صورت که دستگاه تصفیه هوا را به داخل مکش نموده و بعد از فیلتر کردن به محیط باز مى گردند.
این دستگاه بطور همزمان قادر است هم فشار منفى را ایجاد کند و هم هواى مکش شده را پس از تصفیه (با استفاده از فیلتر کاغذى و فیلتر با راندمان بالاى هپا و در مرحله آخر استفاده از لامپ UV (به محیط باز منتقل نماید. توجه شود که اگر هواى بخش هاى عفونى بدون پاکسازى به بیرون منتقل شود خطر گسترش انواع بیمارى هاى عفونى بیشتر خواهد شد
کمک به تبدیل سریع اتاق هاى عادى بیمارستانى به مرکز مراقبت هاى ویژه در شرایط بحران (همچون شرایط موجود به واسطه بیمارى 19-COVID (از دیگر کاربردهاى این محصول است.

کاربرد به عنوان تصفیه کننده هواى داخلى

این کاربرد دستگاه شامل مراکزی همچون ادارات دولتى، بانک ها، دفاتر پیشخوان، اماکن سرپوشیده ورزشى، مساجد، لابى و سالن های همایش و پذیرایى هتل ها، ترمینال های مسافری زمینى و هوایى و سایر اماکن پر تردد و پر جمعیت درمانى مثل اورژانس های بیمارستانى، آزمایشگاه های تشخیص طبى، پلى کلینیک ها و درمانگاه ها که محل ورود و تجمع افرادی است که وضعیت سلامت آنها مشخص نیست و مى توانند عامل بزرگى در گسترش انواع عوامل بیمارى زا على الخصوص انواع ویروس ها مى باشد. با نصب این دستگاه و تصفیه دائمى هوا، هر نوع عامل بیمارى زا اعم از ویروس و… به صورت مستمر از بین رفته و خطر ابتلا سایر افراد کاهش پیدا مى کند. بخش های بستری بیمارستان ها نیز از جمله مراکزی است که به صورت مداوم در معرض انواع عامل های بیمارى زا است و استفاده از این دستگاه بهترین روش برای حذف مداوم آنهاست.

 

مشخصات فنى و عمومى دستگاه تصفیه و فشار منفىM
مدل FU-2000-H14/CA/UV
ابعاد دستگاه 650×700×1430میلیمتر
وزن دستگاه 72 کیلوگرم

 

فن و موتور
خروجى هوا دریچه خروجى در بالای دستگاه با قطر 250 میلیمتر  
ورودى هوا از زیر دستگاه  
سطح صدا در فاصله1مترى(db) دور تند: 61(dBA)  
دور متوسط: 60(dBA)  
دور کند: 58 (dBA)  
نوع درایو کوپل مستقیم  
قدرت الکتروموتور 0.33کیلووات-تک فاز-50 هرتز  

 

فیلترها
فیلتر اولیه : چین خورده کلاس فیلتر: F8
راندمان: %95
ابعاد : 520*430*50 میلیمتر
فیلتر ثانویه : هپا کلاس فیلتر:H14
راندمان: 99.995%
ابعاد:520*430*300 میلیمتر
فیلتر کربن اکتیو: گرانولی ابعاد: 520*430*20 میلیمتر

 

لامپ UVC
دو عدد لامپ UVC در فاصله بین فیلترها و الکتروفن و دور از دسترس تعبیه شده است